بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی کدام است؟

بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی کدام است؟


همانطور که می دانید ورزش رزمی در بین تمامی ورزش ها علاقه مندان زیادی دارد و همه روزه به تعداد این علاقه مندان اضافه می شود. در این مطلب می خواهیم بهترین ورزشی رزمی برای دفاع شخصی را به شما عزیزان معرفی کنیم. دفاع شخصی نیاز هر شخص می باشد تا بتواند در کمترین زمان سریعترین واکنش را از خود در برابر خطرات نشان دهد. تعداد بهترین ورزش های رزمی برای دفاع شخصی زیاد است که شما می توانید به طبق  علاقه ی خود یکی از آن را انتخاب کنید. ضمن یادگیری مهارت، از این ورزش نیز لذت ببرید. برای شرح کامل بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی با مستر جیت کان دو همراه باشید.

مختصری از دفاع شخصی

مختصری از دفاع شخصی

برای تعریف دفاع شخصی می توان گفت که به مجموعه ای از عمل و عکس العمل هایی گفته می شود که شخص برای دفاع از خود انجام می دهد. و خود را از خطرهای احتمالی و ممکن نجات می دهد.

دفاع شخصی بصورت فیزیکی صورت می گیرد. ( با سلاح و بی سلاح)

  • دفاع بدون سلاح:  

دفاع بدون سلاح با استفاده از تکنیک های مبارزه ای ممکن می شود. شخص باید ترکیب فنون را آموخته باشد و بدون ترس و در کمال آرامش واکنش نشان دهد که این نشانگر مهارت و قوی بودن او نیز می باشد.

  • دفاع با سلاح

سلاح های زیادی است که در دفاع شخصی ممکن است مورد استفاده قرار گیرند. البته سلاح ها نیاز به مجوز قانونی دارند.این سلاح ها با توجه به موقعیت زمانی و مکانی متغیرند.

اسامی ورزش های رزمی برای دفاع شخصی

اسامی ورزش های رزمی برای دفاع شخصی

کیک بوکسینگ

   پایه و اساس کیک بوکسینگ ضربات دست و پا هستند. این نوع از ورزش رزمی جز ورزش های مبارزه ای قرار می گیرد. کیک بوکسینگ یکی از انواع بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی شناخته شده است. مسابقات این ورزش رزمی بصورت تن به تن می باشد. امتیاز این ورزش در دفاع شخصی دست و پاهای قدرتمند و مخرب در برابر حملات و درگیری ها محسوب می شود. از طریق تمرین مداوم شما می توانید به بهترین سطح از قدرت و مهارت برسید.کیک بوکسینگ یکی از ورزش های سنتی و ترکیبی به حساب می آید که شمت چند بخش متفاوت است یکی از این بخش های مهم و معروف موی تای است که به معنی استفاده از 8 اندام می باشد.

حرکات در کیک بوکسینگ

تمرکز کیک بوکسینگ بر سه بخش است ( 1. زانو 2. مشت 3. لگد )

این سه بخش باید بطور هماهنگ و سریع با استفاده از تکنیک های مربوط به خود در حین مبارزه به کار بروند.

هنگام مبارزه

اگر هنگام خطر فردی مسلح ( چاقو ، تفنگ ) به شما حمله کرد باید به ترتیب این مراحل عمل کنید:

روش اول

1. خلع سلاح ( توسط زانو ، آرنج، ضربات سرخود)

2. به سمت مهاجم بروید و خونسردی خود را حفظ کنید.( البته اگر سلاح گرم نباشد)

3. ضربه مهلک و مستقیم به چانه ی او با سرعت فراوان وارد کنید.

روش دوم

1. بازوی فرد مهاجم را بگیرید( آن دست که سلاح دارد)

2. با پیشانی به بینی فرد ضربه بزنید.

3. این کار را بدون تمرین انجام ندهید. برای فردی که مهارت دارد و این حرکت را اعمال می کند دردی حاصل نمی شود ولی بینی فرد مهاجم را خرد می کند.

مدت زمان یاد گیری کیک بوکسینگ

به مدت دو سال، یک ساعت هر روز تمرین و تلاش کند تا بتواند ساق پاهای قوی داشته باشد و همچنین در برابر حملات و ضربات سنگین تاب بیاورد.

دلیل انتخاب کیک بوکسینگ برای دفاع شخصی

کیک بوکسینگ برای دفاع شخصی

در این ورزش به هنرجو ها یاد داده می شود که چطور واکنش نشان دهند و ضربات را چه موقع اعمال کنند. قبل از هر چیز خاطر نشان کنید که حتما به شما تهاجم شده باشد وگرنه این ضربات آسیب های شدیدی به فرد مقابل وارد می کند و او بعد از این ضربه ها دیگر نمی تواند با شما به مقابله پردازد. بنابراین باید شما ضربات مهم را شناسایی کنید و آن ها را خوب یاد بگیرید. دو چیز خیلی مهم در ورزش رزمی سرعت و قدرت است. در کمترین زمان بهترین واکنش را از خود نشان دهید طوری که فرد مهاجم نتواند کار دیگری انجام دهد به نحوی او را گیج کنید.

کاراته

کاراته با داشتن سبک های بسیار و متنوع در رده ی بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی نیز قرار گرفته است. این ورزش یک ورزش رزمی است که بخش هوازی زیادی دارد و سرعت یکی از معیارهای اصلی آن است. اغلب افرادی که هم به ورزش رزمی علاقه دارند هم می خواهند کاهش وزن داشته باشند پیشنهاد ما به آن ها کاراته است. مستر جیت کان دو با بهترین راهنمایی شما را به علایق خود می رساند. از بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی می توان از کیوکوشین و آشیهارا زیر مجموعه ی کاراته نام برد. که برای دریافت قدرت و بهبود عملکرد بهترین گزینه برای افراد می باشند.

تکواندو

از گذشته تا کنون انسان ها به دنبال امنیت خود و ایمن نگهداشتن خود در برابر خطرات بودند. بعد از پیدایش ورزش های رزمی کم کم تکواندو شکل و شمایل جدی به خود گرفت که ناشی از دفاع شخصی بود. از ویژگی های تکواندو می توان از قدرتمند بودن، منظم بودن، منطقی بودن نام برد که این ها شیوه هایی برای بقا نیز هستند. تکواندو دارای دو حوزه درونی و بیرونی است که این دو حوزه به سیستم بدن سوق پیدا می کند. ورزش و مهارت تکواندو به قدری قدرتی است که باعث می شود یک تکواندو کار بتواند ضربات سهمگینی به فرد مهاجم در حملات وارد کند. این قدرت نیز در شکستن چوب، آجر و یا کاشی با دست غیرمسلح نیز ممکن است.

تکنیک های تکواندو

  • دریل بدن
  • ضربه زدن
  • مشت زدن
  • مسدود کردن
  • حرکات ترکیبی

نکته: حرکات ترکیبی به این معنا هستند که تمامی تکنیک های ذکر شده در بالا با یکدیگر ترکیب می شوند و در حملات و دفاع از خود شخص مورد استفاده قرار می گیرند.

آی کی دو

برخلاف تمامی ورزش های رزمی دیگر آیکیدو از تمرینات نرم و با ارامشی برخوردار است که برای حفظ خونسردی و کنترل هر موقعیتی به کار می رود. شخص آیکیدو کار نقطه تمرکزش جنگیدن نیست فقط حفظ جانش برای او اهمیت دارد. گاهی افراد علاقه پیدا می کنند که یک ورزش رزمی را یاد بیرند اما برای آسیب زدن یا مسابقات از آن بهره نگیرند اینجا می توان با یک تیر دو نشان زد. ورزش رزمی آیکیدو بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی است. آیکیدو به دو طرف زمان یادگیری تکنیک های لازم را می دهد تا مکررا تمرین ها و تکنیک ها را علیه هم اجرا کنند تا بتوانند واکنش های خود را تسریع بخشند. در ادامه توجه داشته باشید که آیکیدو برای یادگیری دفاع شخصی بهترین گزینه است.

جوجیتسوی برزیلی

این ورزش بیشترین رای را در دنیای رزمی توانسته کسب کند. این نوع سبک برای اولین بار در مسابقات قهرمانی ultimate fighting مشهور گردید که فایتری به نام رویس با استفاده از تکنیک های BJJ توانست حریفان خود را یک بعد از دیگری شکست دهد. این رشته یکی از رایج ترین و محبوب ترین هنر در رشته ی ام ام ای نیز هست. جوجیتسو یک ورزش همگانی برای تمامی رده های سنی اعم از ( پیر، جوان، کودک ) می باشد.

کیسی

این سبک به عنوان یک سبک خشن شناخته شده است. بیشتر در فاصله های نزدیک صورت می گیرد. اگر فیلم بتمن را دیده باشید شیوه ی مبارزه ی آن را نیز می شناسید. این رشته همانند مبارزه ی بتمن در فیلم هایش است. این ورزش رزمی توسط اندی نورمن وجاستو دیگز طراحی شد.

ضربات مورد استفاده در کیسی:

  • مشت
  • سر
  • زانو
  • آرنج
  • این ورزش بدون لگد می باشد.

کراو ماگا

این ورزش  یکی از ورزش های رزمی ملی برای کشورهای غربی محسوب می شود. و در ادامه به دست Imi Lichtenfeld توسعه پیدا کرد. این ورزش محدودیتی ندارد در واقع زمان و مکانی برایش تعریف نشده است و افراد خود آزادانه حق انتخاب دارند. کراوماگا به عنوان یک عمل ( دفاع/ حمله) شناخته می شود. یعنی بجای اینکه حمله ی فرد را دفع کنید بعد واکنش دهید. هردو را با هم انجام می دهید هم دفع هم واکنش. برای مثال با بازوی راست دفاع می کنید و با پاهایتان به جلو فشار وارد کنید بعد با مشت چپ به گلوی شخص ضربه بزنید.تاکید ضربه های آن بر چشم، گلو، ران و مخصوصا ( بیضه ها ) و در ادامه خلع سلاح می باشد.شما با یک مربی خوب، البته با تکیه بر تمرین مداوم خودتان می توانید در طی 3 تا 6 ماه این رشته را بیاموزید.

دفاع در ورزش رزمی

دفاع در ورزش رزمی

این حرکت همانند حالت گارد است گوشه ی رینگ است. به اسم مرد متفکر. دست ها سر را محکم می گیرند و آرنج ها برای محافظت از سر و گردن و قفسه سینه بالا می آیند.

حرف آخر

تمامی رشته های بالا زیر شاخه هنر های رزمی می باشند و این را به خاطر داشته باشید که بهترین ورزش رزمی برای دفاع شخصی برگرفته از تمامی سبک های بالا نیز هست که شما می توانید طبق علاقه و نیاز خود یکی از ان ها را بطور حرفه ای و کارآمد دنبال کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب دفاع شخصی را در سایت مستر جیت کان دو بخوانید. مستر جیت کان دو، ضمن راهنمایی های لازم به شما بهترین ها را برای شما نیز در نظر دارد.